Jobbar inte andra föräldrar?

0kommentarer


Den här veckan är jag ensamstående (känner någon för att bråka om definitionen av ensamstående för dom - don't) så jag måste både lämna och hämta på dagis. Det innebär att jag lämnar dom tidigt, endast ett fåtal barn är där då, och jag hämtar dom sent.

Idag hämtade jag dom 17.20, jag hade skyndat mig så mycket jag kunde från jobbet. 

Det var BARA mina barn kvar. Aoch....Det sved lite i mammahjärtat att se. Men då som tidigare undrar jag över hur andra föräldrar gör. Jobbar man inte heltid som förälder eller trollar man med tiderna så man varken behöver lämna tidigt eller hämta sent?

Normalt hämtas mina barn vid 16-16.30, och redan då är det ganska tomt på barn. Nu är vi två föräldrar som jobbar heltid, man har dåligt samvete som det är när man börjar räkna hur många timmar man hinner träffa sina barn en vardag, men man får göra det bästa av situationen och ta tillvara på det man kan. 
Jag antar att man aldrig slipper det dåliga samvetet som förälder, men någon får gärna berätta hemligheten bakom hur andra föräldrar gör.



Kommentarer uppskattas alltid!

Publiceras ej