Projekt IKEA-säng

1kommentarer


Den blåa utdragssängen från fyndhörnan fick sig en makeover i dagarna, från knallblå till vit.



Målade med Annie Sloan Chalk Paint i färgen Old White, testade att späda ut den med lite vatten och använda färgsprutan och det gick! Helt okej iallafall. Dock tycker jag att det går åt otroligt mycket mer färg när man använder färgspruta, så min enlitersburk som både räckt till en hel kökssoffa två omgångar och test på en kökslucka två omgångar tog slut innan det egentligen var klart, trots att det var kvar minst 3/4 i burken när jag började. Så i slutet fick jag fokusera på att täcka så mycket som möjligt av det som syntes, tills jag skaffat en ny burk färg.


Så idag bar vi in den och monterade ihop, och Milo fick äntligen sin nya stora säng! Känner mig riktigt nöjd ändå, och färgen får jag bättra på på sina ställen senare.

Har även tänkt limma på ornament så den får en lite äldre känsla, men det får också bli senare då det inte är helt lätt eller speciellt billigt att hitta fina.

1 kommentarer

amanda

14 Aug 2015 20:21

såååååå superfint!!

Svar: Tack! :D
Mikaela

Kommentarer uppskattas alltid!

Publiceras ej